استفاده از ژل میکروسیلیس بجای میکروسیلیس و فوق روان کننده

میکروسیلیس در دو نوع پودری و مایع, قابل ارائه می باشد. که برای اطلاع از خواص این محصول به بخش محصولات و سپس به بخش افزودنی های بتن مراجعه کنید.

شماره تماس : ۰۲۱۴۹۱۷۶

 

ژل میکروسیلیس

مطابق مصوبه شماره ۱۴۸۹۸۳/۲۴۵۲۵ مورخ ۱۳۷۵/۴/۴ هیت وزیران, کلیه بتن های مجاور با خلیج فارس و دریای عمان با مناطقی که شرایط خورنده محیطی دارند می بایست کاملا جوابگوی استاندارد های زیر باشند.
عنوان آزمایش کد استاندارد حداکثر مقادیر مجاز در سن ۲۸ روز
جذب آب بتن BS  1881 ۲ در صد
نفوذ آب بتن DIN  1048 ۱۰ میلیمتر
مقاومت در برابر نفوذ کلراید با روش الکتریکی ASTM C1202 ۲۰۰۰ کلمب
در شرایط عادی و بدون مصرف مواد افزودنی بتن, دسترسی به استاندارد های فوق الذکر هرگز مقدور نخواهد بود, لذا با توجه به تحقیقاتی که تا آن زمان به عمل آمده بود ماده افزودنی میکروسیلیس به همراه مصرف همزمان با مواد فوق روان ساز (کاهنده آب) جهت دسترسی یا نزدیک نمودن سطح کیفی بتن به استاندارد های فوق انتخاب می شدند که لازم است جهت مشخص شدن معایب مصرف مواد افزودنی فوق الذکر به بررسی رفتار شیمیایی این مواد پس از افزوده شدن به بتن بپردازیم.
ماده افزودنی میکروسیلیس حاوی مقادیر قابل توجهی SiO2 (دی اکسید سیلیکون) می باشند که به فاز شیشه ای مشهور است پس از افزوده شدن ماده فوق الذکر به بتن C3S یا تری کلسیم سیلیکاد موجود در سیمان به عنوان آغازگر واکنش شیمیایی با آب واکنش می دهد و ژل هیدراته سیلیکات کلسیم به همراه مقدار زیادی آهک CA(OH2 ایجاد میکند. در ادامه SiO2 یا CA(OH2 وارد واکنش شده و ژل هیدراته سیلیکات کلسیم  CaSi (OH تولید می شود.

استنتاج

بنابر دلایل فوق, میکروسیلیس هرگز نقش فیلر را بازی نمی کند, زیرا فیلر ماده ای است که با بتن واکنش نمی دهد و نقش پر کننده دارد. در تمامی کشور های پیشرفته دنیا میکروسیلیس با هدف جلوگیری از واکنش قلیایی سنگدانه ها (A-S-R یا A-C-R) مورد استفاده قرار میگیرد نه کاهش نفوذپذیر بتن. در تست های کیفیت اثرات میکروسیلیس بر کاهش نفوذپذیری بتن شاهد کاهش میزان نفوذپذیری با جذب آب بتن می باشد.دلیل این موضو مصرف مواد افزودنی فوق روان کننده است که با کاهش نسبت آب به سیمان و کمک به تراکم و پخش یکنواخت اجزاء سازنده بتن عامل اصلی کاهش میزان نفوذپذیری می گردد.
این شرکت پس از چند سال فعالیت تحقیقاتی در سال ۱۳۸۵ موفق به تولید ماده افزودنی ژل میکروسیلیس گردید. این ماده علاوه بر این که دارای تمامی خواص فوق روان کننده بوده و حاوی مقادیر قابل توجهی SiO2 می باشد به جهت استفاده از مواد واتراستاپ و کاتالیزور امکان ساخت بتن های کاملا نفوذپذیر را فراهم می نماید.

مواد سازنده ژل میکروسیلیس

 

درصد وزنی ترکیب درصد وزنی ترکیب درصد وزنی ترکیب
۰٫۰۰۹ AS2O3 ۵٫۶ SO3 ۷۷٫۹ SiO2
۰٫۰۱۹ BaO ۱٫۷۶ MgO ۰٫۹۹ Fe2O3
۰٫۲۱ BeF ۰٫۱۰۱ Cl ۰٫۴۶ Al2O3
۰٫۰۶ MnO ۰٫۰۱۵ TiO2 ۱٫۰۲ CaO
۰٫۰۲۶ ZnO ۰٫۰۰۴۸ CuO ۲٫۵۷ Na2O
۰٫۰۰۵۶ MoO3 ۰٫۰۶۳ SrO ۱٫۳۲ K2O
۰٫۰۰۹۵ PbO ۰٫۰۱۶ La&Lu ۰٫۱۹ P2O5
۷٫۸۶ L.O.I
افزودنی فوق که به حالت فیزیکی دوغاب غلیظ عرضه می گردد از اختلاط ۴ ماده فوق روان کننده و میکروسیلیس و وانرپروف و کاتالیزور در راکتور شیمیایی تولید می گردد و تمامی خواص میکروسیلیس و فوق روان کننده را دارا می بشاد, مضاعف بر اینکه در زمان انجام واکنش هیدراسیون به واسطه دارا بودن کاتالیزور های تکمیل کننده واکنش, کل میزان  SiO2 افزوده شده به طرح اختلاط به طور کامل با بتن واکنش خواهد داد و این موضوع در مقایسه با طرح های اختلاطی که با میکروسیلیس و روان کننده یا ژل میکروسیلیس ساخته می شود به دلیل بر طرف شدن واکنش گر محدود کننده Ca(OH2 حدود ۱۵% بهبود می یابد.
به همین دلیل مقاومت فشاری بتن در شرایط مناسب از نظر نوع طرح اختلاط تا حدود ۵۰% افزایش یافته و نفوذپذیری بتن نیز تا ۹۵% کاهش می یابد. دلیل کاهش نفوذپذیری بتن استفاده از فیلر آب گریز واتر پروف جهت پر نمودن تمامی خلل فرج ریز میکروسکوپی بین سنگدانه ها می باشد.

مزایای ژل میکروسیلیس نسبت به میکروسیلیس و فوق روان کننده

 

مزایا نتایج حاصل
تک جزئی
کاهش هزینه های حمل و نقل
از بین بردن بیماری های تنفسی افرادی که با این ماده در تماسند
کاهش خطاهای کارگاهی در حفظ نسبت مواد افزودنی
حاوی پلیمرهای واترپروف
انسداد لوله های موئین و تخلخل بتن
نفوذناپذیر سازی بتن در برابر آب و یونهای مخرب
کاهش خطر قلیایی شدن بتن A-A-R
حاوی کاتالیزور
جلوگیری از پرت شدن ۱۵% میکروسیلیس
تکمیل واکنش SiO2 با بتن
افزایش مقاومت فشاری تا ۵۰%
شماره تماس برای خرید و مشاوره : ۴۹۱۷۶-۰۲۱
برای مشاوره ۲۴ ساعته و  سفارش محصولات با ما تماس بگیرید:
۰۲۱٫۴۹۱۷۶
ژل میکروسیلیس
ژل میکروسیلیس