الیاف پلی پروپیلن

(p.p)

افزودنی الیاف جهت جلوگیری از ترک خوردگی و جمع شدگی، ایده ی جدیدی نیست و شواهدی از کاربرد کاه و موی اسب و … در هزاران سال قبل در گل و ساروج وجود دارد.

اصولا کلیه مخلوط های گچی و سیمانی به طور طبیعی تمایل به جمع شدگی دارند. لذا بکارگیری الیاف پلی پروپیلن در این مخلوط ها تاثیر چشمگیری در جلوگیری از وقوع چنین پدیده ای دارد.

در سنین اولیه بتن ( از هنگام بتن ریزی تا ۲۴ ساعت بعد) مقاومت کسب شده توسط بتن ناچیز است و کمترین تنشی می تواند منجر به ترک خوردگی شود. ترک ها در اثر مقید بودن و تمایل بتن به جمع شدگی، تغییر حرارت ( خنک شدن بتن پس از اینکه دمای بتن به علت هیدراتاسیون بالا رفته است.) و یا تبخیر آب از سطح بتن بوجود می آیند. مقاومت کششی بسیار زیاد این محصول در این زمان باعث عدم ترک خوردگی می شود. الیاف پلی پروپیلن در این زمان باعث عدم ترک خوردگی و جلوگیری از آب انداختگی  بتن می شود که نتیجه آن همگن شدن بتن و یکسان سازی نسبت آب به سیمان در تمام بتن و تداوم عمل هیدراتاسیون می باشد. این الیاف نفوذپذیری سطح بتن را کاهش داده، و موجب افزایش عمر بتن و مقاومت سایشی بتن می شود، لذا سطح بتن دچار خرد شدگی و ورقه شدن نمی گردد. این پروسه به معنی جلوگیری از ایجاد نقاط ضعیف در بتن بوده و بعد از سخت شدن بتن جلوی جمع شدگی آن را می گیرد، و از ایجاد ترک های حرارتی به میزان بسیار زیادی جلوگیری می کند. ( جایگزینی مناسب برای آرماتور حرارتی). استفاده از الیاف پلی پروپیلن باعث افزایش مقاومت کششی، خمشی، و برشی بتن می شود و بتن بعد از شکست (حتی تحت لنگر خمشی) بطور یکپارچه باقی می ماند. افزایش مقاومت در برابر سیکل های ذوب و انجماد که ناشی از کاهش نفوذپذیری بتن بوده و افزایش مقاومت در برابر خستگی، سایش و کاویتاسیون از دیگر مزایای استفاده از الیاف پلی پروپیلن می باشد.

p.p
  • کاهش ترک خوردگی و جلوگیری از ترک های مویی
  • افزایش مقاومت در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر حریق
  • مقاومت در برابر سایش
  • کاهش نفوذپذیری در برابر آب و مواد خورنده
  • استفاده در بلوک های سیمانی، ایرانیت، سقف های کامپوزیت، ستون ها و دیوارها
  • قطعات بتنی پیش ساخته
  • ملات های نازک سیمانی
  • کف پیاده رو ها و خیابان ها، کف سوله های صنعتی و مخازن، تونل ها و پل ها، کانال آب و شبکه های فاضلاب
  • تولید سوله های سیمانی

الیاف پلی پروپیلن با دو برش ۱۲ و ۱۸ میلیمتری جهت مصارف بتن و با برش طولی ۶ میلیمتر جهت ملات های گچی و نازک تولید می شود.

الیاف پلی پروپیلن را می توان در هر زمانی به بتن اضافه نمود. معمولا الیاف پلی پروپیلن را در همان اول با سنگ دانه ها و آب مخلوط کرده و به بتن اضافه می کنند. برای رسیدن به مخلوط یکنواخت با الیاف پلی پروپیلن باید، همزدن را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه ادامه داد.

نوع جنسpp %100 
رنگ ظاهریسفید و مشکی 
وزن مخصوص۹۱(g/cm3)
قطر۳۵،۲۳میکرون
مقاومت کششی۴۰۰MPa
محدوده ذوب۱۶۵درجه (۰c)
مقاومت در برابر اسیدها و قلیاهابالا 
مقاومت در برابر نمکبالا 
مقدار فینیش۰٫۶-۱درصد
ظرفیت۲،۵،۹دنیر
طول برش۱۸،۱۲،۶میلیمتر
استحکام۲٫۵-۳گرم بر دنیر
درصد ازدیاد طول ۸۰درصد
غوطه وری در آب۳-۵ثانیه
نوع تکسچرهصفرتعداد در دسی متر

این محصول در اختلاط با بتن دچار آسیب نمی شود. برخلاف الیاف شیشه ای که ممکن است دچار شکستگی گردد، این الیاف در بتن ته نشین نمی شود. ( برخلاف الیاف فولادی) و باعث افزایش وزن مخصوص بتن نشده و در محیط قلیایی بتن صد در صد مقاوم است و از بین نمی رود. (بر خلاف الیاف پلی استر و شیشه ای که به مرور زمان در محیط قلیایی بتن از بین می روند).

در محیط خشک و به دور از تابش مستقیم خورشید نگهداری شود.

کیسه های ۲۰ کیلوگرمی.

 ⇐ مشاوره ۲۴ ساعته برای این محصول :   ۴۹۱۷۶-۰۲۱   ⇒